Κόμικς Ψηφιακή Επεξεργασία (Graphic Novel)

Κωδικός Μαθήματος:

Π1-7050

Semester:

Ζ’ Εξάμηνο (Κατεύθυνση Γραφιστικής)

Κατηγορία:

Επιλογής Υποχρεωτικό (2 από 6) ( ΜΕ )

Ώρες:

4

Μονάδες ECTS:

6

Σύνδεσμος στο eClass:

https://eclass.uniwa.gr/courses/GRAF137/



Καθηγητές Μαθήματος

Δρ. ΝΑΒΡΟΖΙΔΟΥ ΕΛΕΝΑ

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟΜΕΡΟΣ                                                                                                                                                 Προκειμένου οι σπουδαστές να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα της αφήγησης των εικόνων και του εικονογραφικού προγράμματος, επιλέγονται 3 εικονογραφήματα, από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα, τα οποία λειτουργούν πολλαπλά. Δίνουν πληροφορίες για τους πολιτισμούς τους, τους καλλιτέχνες τους και τις ζωγραφικές αξίες των εποχών τους. Προσφέρονται για το ευφυές «στήσιμο» των ηρώων τους, την απόλυτη λειτουργία του σεναρίου και εξυμνούν την αισθητική των εικονογραφημένων ιστοριών.

Τα εικονογραφήματα αυτά είναι
Α. Ο τάφος της Νεφερτάρης, μεγάλης συζύγου του Ραμσή Β, της 19ης δυναστείας του νέου βασιλείου της Αιγύπτου που ανακαλύφθηκε από τον αιγυπτιολόγο Ερνέστο Σκιαπαρέλλι το 1904 και βρίσκεται στην κοιλάδα των βασιλισσών στη δυτική όχθη, στο Λούξορ της Αιγύπτου.

Β. Τα 22 μπαρόκ έργα ζωγραφικής, με θέμα την «επιφανή ζωή και τα ηρωικά κατορθώματα της Μαρίας των Μεδίκων», συζύγου του βασιλιά της Γαλλίας Ανρί IV,από τον Φλαμανδό ζωγράφο Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς τον 17ο αιώνα, τα οποία έγιναν για να διακοσμήσουν την δυτική στοά του Παλατιού του Λουξεμβούργου στο Παρίσι και τα οποία σήμερα βρίσκονται στο μουσείο του Λούβρου.

Γ. Το εικονογραφημένο αφήγημα «κόμικς» του Γάλλου σχεδιαστή Φιλίπ Ντρουγιέ «Σαλαμπώ», της Καρχηδόνιας ιέρειας της θεάς Τανίτ, που προδημοσιεύτηκε στο περιοδικό “Metal Hurlant” το 1977 και βασίστηκε στο ομότιτλο ιστορικό μυθιστόρημα του Γκουστάβ Φλομπέρ, που δημοσιεύτηκε το 1862 στη Γαλλία.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΜΕΡΟΣ

Στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος η έμφαση δίνεται στον πειραματισμό των σπουδαστών πάνω στο ύφος της αφήγησης, της γραφής και στην αισθητική των έργων τους.

Στην ενδιαφέρουσα απόδοση του σεναρίου σε εικόνα και σε ότι αφορά στην ποιότητα του graphic novel τους

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

-”Η ΤΕΧΝΗ ΑΠΟ ΤΟ 1900”, FOSTER, ROSALID, KRAUSS, BOIS, BUCHLOH, JOSELIT, εκδ. ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ, ΑΘΗΝΑ, 2013.

-” ΠΕΝΤΕ ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΝΕΟΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑΣ”, MATEI CALINESCU, εκδ.ΑΣΚΤ. ΑΘΗΝΑ, 2011.

-”TRHEE ESSAYS ON STYLE”, ERWIN PANOFSKY, ed. IRVING LAVIN, LONDON,1995.

-”NARCOLEPSY”,D. McKEAN, ed. ALLEN SPIEGEL, USA, 2003.

-”PICTURES THAT TICK”, D. McKEAN, ed. ALLEN SPIEGEL, USA, 2001.

-”ENCYCLOPEDIE DE LA BANDE DESSINE EROTIQUE”, HENRI FILIPPINI, ed. LA MUSARDINE, PARIS 1997.

-”SARYA”, DUFAUX-FEDERICI, ed. DELCOURT, 2012.

-”SARYA”,DUFAUX-SERPIERI, ed. DELCOURT, 2012.

-”VOYAGES EN UTOPIE”, SCHUITEN-PEETERS, ed. CASTERMAN, 2000.

-”LE BIBENDUM CELESTE”, NICOLAS DE CRECY, ed. LES HUMANOIDES ASSOCIES, 2003. 

-”CHAOS”, DRUILLET, ed. ALBIN MICHEL 2000.

-”BORDEL DES MUSES”, SMUDJA, ed. DELCOURT, 2004.

-”LES LOUCEURS DE MARLADE” BOURGEON-LACROIX, ed. VENTS D OUEST, 2007.

-”LETTRES AU MAIRE DE V,”,ALEX BARBIER, ed. FREON, 1998.

-”ΑΝΟΙΞΙΑΤΙΚΗ ΝΥΧΤΑ”, ΕΛΕΝΑ ΝΑΒΡΟΖΙΔΟΥ-ΚΩΣΤΑΣ ΒΙΤΑΛΗΣ, εκδ. SELECTOR, ΑΘΗΝΑ, 1997.

-”Ο ΠΕΙΡΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ”, ΕΛΕΝΑ ΝΑΒΡΟΖΙΔΟΥ-ΚΩΣΤΑΣ ΒΙΤΑΛΗΣ, εκδ. SELECTOR,ΑΘΗΝΑ, 1997.

ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ